Start to sport

Deze week stond in Flair een artikel over sport. Iets wat ik vorige jaren misschien (met schaamrood op de wangen) zou hebben overgeslagen, maar dit jaar niet. Want sinds deze zomer doe ik er ook aan mee… aan sporten dus! En net als de redactrice in kwestie, voel ik me best goed. De lessen LO waren ooit een echte foltering en ik hield mezelf voor dat de fietstocht naar school wel volstond als het op conditie aankwam. Nu deze rit al een tijdje is weggevallen en daardoor de nodige kilo’s zijn bijgekomen, werd ik dus genoodzaakt om het sporten eens te overwegen. En met succes, want in juni kon ik nog geen 2,5 km uitlopen zonder het nodige gehijg en de steken in de zij. Met trots kan ik nu verkondigen dat ik heel zelfzeker (al gaat het de ene dag toch beter dan de andere) 5 km loop. Een personal trainer kan ik me niet veroorloven, dus  zocht verder ik mijn heil op het internet. Schema’s met knappe, slanke vrouwen die zich in bochten wringen om zo platte buikjes te kweken, hielpen me echter niet echt verder. De zumba-les hield ik wel vol (maar die eer ligt ook bij mijn enthousiaste vriendinnen die me elke week wisten te overtuigen).  Dus meiden, grijp die loopschoenen of wring je in je oude pakpak. Als je nog motivatie nodig zou hebben:

Cause it is 😉

Omdat deze hippe hoofdtelefoon de aandacht van je zweterig voorhoofd trekt.

Koop dat nieuwe setje lingerie een maatje kleiner: een extra motivatie voor wanneer je het even niet meer ziet zitten.

 

Geef een reactie

